Wdrażamy system wsparcia OTRS Helpdesk jest to sprawdzony i efektywny system ticketowy umożliwiający obsługę przez firmę lub organizację tzw. systemu biletowego zwanego także Helpdesk. System taki umożliwia przypisywanie „biletów” (ang. ticket) do komunikacji z klientami wewnętrznymi (np. pracownicy firmy) i zewnętrznymi (np. posiadacze produktów firmy). Komunikacja może dotyczyć m.in. pytań i skarg od użytkowników, próśb o pomoc, zgłaszania awarii itd.
Do systemu helpdesk zgłoszenia mogą trafić na kilka sposobów. Najpopularniejszy sposób to wysłanie wiadomości email przez klienta.
System sam rozpoznaje klienta i na podstawie filtrów przydziela zapytanie do odpowiedniej kolejki oraz nadaje priorytet. Zgłoszenia można również dodać za pomocą strony www lub telefonicznie.
Helpdesk przyśpieszy obsługę zgłoszeń klientów mailowych. Po ułożeniu komunikacji kolejnym ważnym aspektem jest dystrybucja wiedzy w firmie za pomocą strony www.